Trzecioklasiści w Kazimierzu Dolnym

19 czerwca 2024 r. uczniowie klas trzecich odwiedzili Kazimierz Dolny. Wycieczka do tego urokliwego miasta była skrupulatnie zaplanowana. Zwiedziliśmy Wzgórze Zamkowe, weszliśmy na Basztę, która jest jedną z najstarszych murowanych fortyfikacji w Polsce. Później udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, która nazywana jest również Krzyżową Górą. Trzy krzyże, które postawiono w 1708 roku miały upamiętniać liczne ofiary zarazy morowej cholery. Zwiedziliśmy też Rynek Główny, gdzie podziwialiśmy urokliwe renesansowe kamieniczki, studnię, która jest symbolem Kazimierza Dolnego oraz pomnik psa Werniksa dumnie spoglądającego na rynek ze swego cokołu. Niezapomnianym punktem naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle, podczas którego podziwialiśmy piękne nadwiślańskie krajobrazy, panoramę miasta oraz okoliczne wzgórza. W rzecznej podróży towarzyszyły nam mewy. Był też smaczny obiad, pyszne lody i zakup pamiątek, w tym kazimierzowskich kogutów. Nawet się nie obejrzeliśmy, gdy czas było wracać do domu. Wycieczka była niezwykła i choć pogoda dopisała z nadmiarem, nie czuliśmy zmęczenia.

Małgorzata Pietruch

(20/22):

(21/22):

(22/22):

Galernik - Jak zrobić galerię zdjęć - Twoja własna Internetowa Galeria Zdjęć - Kreator - Publikowanie - Tworzenie - GIF, JPG, PNG